Normale zeepdispensers vallen pas op als ze niet werken. Deze duurzame designpareltjes stelen de show

Visual identity
Strategy
FOOOM

Een concept waarmee we de wereld van zeepdispensers op z’n kop zetten

Merkbeleving door middel van Dutch innovation en Dutch design

FoOom zeepdispensers kwam met een mooie vraag: een creatief idee dat een totaalbeeld schetst en een complete merkervaring creëert. Om FoOom onderscheidend te maken van hun concurrenten en te laten opvallen, maakten we gebruik van Dutch innovation en Dutch design.

Hands-on Dutch brightness

De rode draad werd de Nederlandse traditie. Het pompsysteem van de zeepdispensers is geïnspireerd op de eeuwenoude techniek van water pompen door Hollandse molens. Het merk vertelt een verhaal over nuchterheid, ontwerptalent, innovatie en steengoede ingenieurs. En zo ontstond de pay-off, ‘Hands-on Dutch Brightness’.

De dispenser centraal in een beeldverhaal

Vindingrijkheid en veelzijdigheid kwamen centraal te staan in het design. Rondom elke dispenser bouwden we een fantasierijke wereld waarin onverwachte vormen met herkenbare elementen samenkomen. Van radertjes tot zeepbellen en van geuren tot kleuren.

De digitale wereld van FoOom tot leven

In samenwerking met digital agency Onetribe hebben we het concept tot leven gebracht op de website. De 'scrollytelling' homepage neemt de bezoeker mee in de wereld van FoOom.

‘Aenean turpis elit, efficitur sit amet sodales sed, facilisis ac sem. Integer augue sem, ornare non nunc sed, consectetur gravida dui. Curabitur euismod lorem id bibendum porta.’

Richard Straver
Founder Online Payment Platform
Klant
FoOom
Diensten
Merkstrategie - Positionering & Pay-Off - Merkmanifest - Identity Design - Digital Design - Motion Design

Klaar om een clever brand te bouwen?

Neem contact op