Nationaal Park Nieuw Land, een prachtig stuk 'man-made' nature op de bodem van een voormalige binnenzee. Bekend om de grote vogeltrek en de dynamische wetlands en tevens het jongste Nationaal Park van Nederland. Om landelijke bekendheid te creëren hebben we een bold statement gemaakt in kleur en vorm met de nieuwe visual identity.
Het ontwerp moest herkenbaar en aantrekkelijk zijn voor verschillende doelgroepen. We besloten dat een gedurfd statement de beste manier zou zijn om dit verbazingwekkende, natuurlijke kunstwerk te symboliseren. Net zoals het land met grote bulldozers vanaf de bodem van de zee werd blootgelegd, is het logo brutalistisch en toch verfijnd.
We wilden dat ons werk energiek, avontuurlijk en onverwacht werd. Passend bij het jongste Nationaal Park van Nederland. In nauwe samenwerking met onze partners, waaronder Staatsbosbeheer, Almere City Marketing, Lelystad Citymarketing en de provincie Flevoland scherpten we de strategische positionering van Nieuw Land aan en schreven we een inspirerend merkverhaal.
De rechte lijnen en schuine dijken zijn de man-made kaders van nieuwe ecosystemen. Water, land, lucht. Mens en natuur. In Nationaal Park Nieuw Land vonden we de balans in het contrast. Dat idee werkten we uit tot een visuele stijl die je kunt zien als een dynamisch venster naar de natuur.