De ouderen van nu zijn de Dolle Mina’s en de hippies van toen. Dit is een nieuwe generatie ouderen

Visual identity
Strategy
Groenoord zorgt

Ontwikkel een frisse, onderscheidende propositie binnen de veranderende markt van ouderenzorg

Jij de regie, Groenoord Zorgt

Groenoord Zorgt is een thuiszorgaanbieder in vergrijzend Nederland. Dé thuiszorgorganisatie die het anders durf te doen. Ze vroegen ons hoe je meegroeit in een veranderende markt van de nieuwe generatie ouderen. We creëerden een merk waar deze nieuwe ouderen zich thuis voelen, en waar mensen willen werken.

Tijd voor een revolutie

Na een grondige verkenning van de markt en de behoeftes van de doelgroep kregen we de oplossing kraakhelder in beeld. Het is tijd voor een revolutie in de ouderenzorg! De huidige groep ouderen is opgegroeid in de 60’s, volwassen geworden in de 70’s, succesvol geworden in de 80’s en heeft belangrijke invloed gehad op ontwikkelingen in de 90’s en zero’s.

Groenoord Zorgt weet wie deze ouderen zijn, dat zij eigenwijs zijn, en dat zij zelfstandig willen blijven. Ze willen mee blijven doen, omdat groeien nooit stopt.

De nieuwe generatie ouderen is eigenwijs en zelfstandig

Henry Handsome ontwikkelde een pakkend manifest als basis voor deze revolutie. We brachten deze generatie in beeld zoals ze zijn, trots en eigenzinnig.

Groenoord Zorgt gelooft dat de nieuwe generatie ouderen nog volop in het leven en de maatschappij wil staan. Via onze dienstverlening dragen we bij aan het behouden van je levensstijl. We creëren een veilige thuisomgeving zonder zorgen. “Zo kan jij aandacht geven aan de dingen die je gelukkig maken.”

De eerste blue zone in Nederland

In blue zones in de wereld worden de mensen gemiddeld gelukkiger en gezonder oud. Actief, autonoom en verbonden. Het zijn de ingrediënten voor gelukkig ouder worden in deze blue zones én vormen de basis van de huisstijl. Ze worden gevisualiseerd door diverse patronen en beeldelementen die in verschillende combinaties te gebruiken zijn.

De gezondste werkgever

Ook als werkgever gebruikt Groenoord Zorgt deze kernwoorden als basis. Het hoofdkantoor is een ware blue zone, medewerkers worden gestimuleerd om te bewegen en gezond te eten zodat ze fit en gelukkig kunnen werken.

Groenoord Zorgt voor deze nieuwe generatie en gaat de barricades op met een nieuwe identiteit, een merkvideo, en een outdoor campagne. Het pakkende manifest bij deze revolutie is het uitgangspunt van alle middelen.

‘Zeer aangename en creatieve club mensen, die positieve energie brengen. In mijn geval zorgde dit voor een complete make-over van ons merk. De vertaling van onze missie naar beeld is perfect gelukt. We zijn nog elke dag trots, dat we ons op deze manier kunnen onderscheiden.’

Niels Plasmeijer
Algemeen directeur Groenoord Zorgt
Klant
Groenoord Zorgt
Diensten
Merkstrategie - Positionering - Pay-Off - Identity Design - Digital Design - Motion Design - Video - Content Design - Beeldconcept - Fotografie

Klaar om een clever brand te bouwen?

Neem contact op