Yes! Yes! Yes! Som ben je gewoon megatrots. Met dat gevoel schrijf ik dit stuk. We zijn met Henry nu 7 jaar onderweg, met de bekende ups-and-downs maar vooral ook met heel veel mooie momenten. Aan die ketting rijgen we nu de volgende kraal; door Emerce verkozen worden tot het NR#1 bureau van Nederland in de categorie Social en Content Design. Social en Content Design? Henry is toch een Branding & Digital Design Agency? Zeker, and we stick to our roots maar het voelt inderdaad wel alsof we deze award moeten toelichten…
Henry zelf zegt altijd ‘we helpen bedrijven groeien door ze knapper te maken’. Dat start altijd met een merkstrategie, maar eindigt daar niet. Ondanks dat ons startpunt het merk is, of eigenlijk de ambitie en strategie waarmee een organisatie succesvol kan zijn, gebeurt de magie op het moment dat we een merk tot leven gaan wekken. En voor precies dát stukje krijgen we nu dus de waardering.
Het proces dat we met onze klanten doorlopen bestaat uit drie fase: Understand, Create, Accelerate. In het kort komt het erop neer dat we starten met een diep begrip en analyse van de organisatie en haar omgeving (Understand), vervolgens vertalen we die inzichten naar een merkverhaal en een visual identity (Create) en gebruiken we dat als fundament om de groei van de organisatie te versnellen, talent aan te trekken, loyaliteit te vergroten etc etc (accelerate).
Bij Henry designen we geen merken, we creëren digital first engagement en om dat te realiseren is social en content design key. We designen een digitale merkervaring binnen eigen applicaties en externe kanalen om de doelgroep in een engagement loop te brengen.
Dus; waarom zijn wij zo blij met deze erkenning? Social en content design zijn essentiële componenten van een effectieve branding strategie. Door middel van doordacht ontworpen visuele content versterken merken hun identiteit en communiceren ze hun unieke karakter en waarden, waardoor een emotionele band met de doelgroep wordt opgebouwd en differentiatie ten opzichte van concurrenten wordt bereikt.
In elke organisatie schuilt een ongekende ambitie. Wij zien het als onze missie om die energie om te zetten en zichtbaar te maken. We nemen abstracte ideeën en vertalen ze naar tastbare ontwerpen die de essentie van een merk weergeven. Het ongrijpbare wordt ineens concreet, en dat heeft effect.
95% van je perceptie gebeurt in je onderbuik. Dat gaat niet over beredeneren maar over gevoel. Wij begrijpen dat design de taal is van emotie, en we gebruiken die taal om karakter te geven aan een merk, en de energie en ambitie om te zetten in actie. We maken het onzichtbare zichtbaar in content en social design.
Wist je trouwens al dat ons Clever Digital Collective Label 34 de #1 Bureaugroep is geworden? Super trots! Lees hier meer over Label 34.