Wij geloven niet in werven, maar in verleiden. Dat is het verschil met traditionele recruitmentbureaus

Visual identity
Strategy
Mrwork

Een Clever Brand voor een ambitieuze Rotterdamse scale-up

Clever recruitment

Mr Work is een HR-Tech bedrijf uit Rotterdam dat werkgevers via social media verbindt aan de juiste doelgroep. Zij creëren een ‘talentpool’ die engaged is met het bedrijf en zetten daarin vacatures uit.

Van Start-up naar Scale-up

Groei, groei en nog eens groei. Met een Clever Brand tillen we het bedrijf intern en extern naar een steeds hoger niveau. MrWork groeide in korte tijd uit van start-up tot scale-up. Met 40 medewerkers en inmiddels al twee kantoren in Rotterdam en Manchester was de onderneming klaar voor een volgende stap. MrWork zette in op een hernieuwde focus en een krachtige visuele uitstraling. Een Clever Brand dus!

Een fashionable gevoel en fluïde vormen; een brand identity vol van verleiding.

In een serie strategische sessies definieerde Henry de merkessentie en herpositioneerde hij het merk als duidelijke tegenpool van de traditionele recruiters. Het verschil: wij geloven niet in werven, maar wel in verleiden!

Een visualisatie van de menselijke verbinding tussen werkgever en werknemer

Wij ontwikkelden een logo dat de menselijke verbinding tussen werkgever en werknemer op een fluïde manier visualiseert. Het werd een icoon met een fashionable gevoel. In het beeldconcept lieten we de personen áchter de social media-accounts uit de talentpool zien.

Daarnaast illustreerden we de stream van social accounts die door MrWork aan de ‘talentpool’ worden toegevoegd. Zo maakten we het onzichtbare zichtbaar: verleiding aan het werk! Want dat is het werk van MrWork.

We brachten het bijzondere verhaal van MrWork naar buiten, maar we creëerden zeker ook energie naar binnen bij het team.

Vele middelen, één verhaal

Het merk van MrWork komt tot leven in een bonte verzameling middelen, die samen één verhaal vertellen. Van video tot animatie en van web tot print. Binnen het concept van verleiding kreeg fotografie de belangrijke rol om dit techbedrijf meer allure en persoonlijkheid te geven.

‘Loodgieters hebben een huistijl. Wij hebben een merk.’

Mees van Velzen
Founder MrWork
Klant
MrWork
Diensten
Merkstrategie - Positionering - Identity Design - Digital Design - UX - Brand Management - Motion Design - Content Design

Klaar om een clever brand te bouwen?

Neem contact op