Een strategische rebranding als aanjager van groei

Visual identity
Strategy
LEPAYA

Upskill je mensen.Transformeer je business

Lepaya, van first mover naar market leader

Lepaya staat aan de vooravond van een nieuwe fase van groei, met nieuwe investeringen, een groeiend team en torenhoge ambities. Om deze fase te kickstarten hebben we samen met het team van Lepaya gewerkt aan een herpositionering waarin we de balans tussen het trainen van medewerkers én het succes van de business als gevolg van de training centraal stelde. Resultaat is een heldere strategische focus, en een design-concept die het inhouse team als toolkit zelf heeft uitgewerkt in de visual identity en het design voor de app.

Skilling up met Powerskills

In enkele strategische sessies met interne stakeholders hebben we het werkveld en de propositie verder uitgediept. Vanuit deze sessies stelde Henry de leidende principes vast: Zelfontwikkeling is één van de waardevolste giften aan een medewerker, er bestaat een sweetspot tussen hard & sofskills én dat juist die skills het verschil maken voor mens en organisatie: "Skills that empower people & ignite business". De term Powerskills van Lepaya hebben we centraal gezet in de communicatie.

‘The right skills at the right time’

In het ontwikkelen van de nieuwe visuele identiteit voor Lepaya hebben we gekozen voor een uitstraling met impact, terwijl het merk benaderbaar blijft. Je bouwt aan je vaardigheden met Powerskills, custom aan de behoefte van de medewerker en het bedrijf. Je kiest ‘the right skills at the right time’. Dit hebben we gevisualiseerd door het gebruik van fris gekleurd en vormgegeven ‘building-blocks’ die symbool staan voor het werken en bouwen aan nieuwe vaardigheden. De grote koraalrode ‘asterisk’ is de spil van de bouwblokken, hier komen alle skills samen. Dit is het symbool voor Powerskills.

Executie

Nadat de strategy rock solid was, hebben wij het inhouse design en marketing team van Lepaya de tools gegeven om de nieuwe visual ID te vertalen naar diverse uitingen. In deze toolbox staan richtlijnen voor een uniek kleurpalet, een blokkendoos met vormen om ‘het bouwen aan je skills’ te visualiseren, fonts die een modern maar ook informerend karakter kunnen hebben, en een bold logo met karakter. Ook is er nagedacht over een nieuwe illustratiestijl en een manier om de doelgroep en werkwijze in beeld te brengen door fotografie.

‘Wij zijn enorm trots op de nieuwe fase die Lepaya ingaat. Als snelgroeiend bedrijf in een overvolle markt, presenteren we nu een merk dat zich onderscheidt en onze volgende internationaliseringsfase als gegoten zit.’

René Janssen
Oprichter Lepaya
Klant
Lepaya
Diensten
Merkstrategie - Positionering - Identity Design

Klaar om een clever brand te bouwen?

Neem contact op