Een nieuwe digitale koers voor Royal Friesland Campina

ux research
digital design
development
FrieslandCampina

Een multisite met een clever design system

Van losse websites naar één platform

FrieslandCampina behoort tot de tien grootste zuivelcoöperaties ter wereld. Tientallen merken vallen onder hun vlag, waaronder Campina en Optimel. Elk merk heeft z’n eigen website, bedoeld om de vind- en zichtbaarheid te vergroten en informatie te delen. Vanuit een cluster van losse websites, groeide de behoefte aan een multisite waar alle merken op kunnen draaien. Samen met onze partner Synetic bedachten wij een slim platform waar alle merken dezelfde functionaliteiten hebben, maar hun eigen look & feel behouden blijft.

80% dezelfde functionaliteiten en 20% eigen look en feel

We hebben alle bestaande componenten geoptimaliseerd op basis van best practices uit de fast-moving consumer goods sector en trends op het gebied van mobile design. We hebben ervoor gezorgd dat de basis van de componenten gelijk zijn voor ieder merk. Dit omhelst 80% van de nieuwe multisite. In de overige 20% is er ruimte om het merk zijn eigen karakter te geven door middel van kleur, typografie en vorm.

Clever design patterns en micro-animaties

Met kleine en slimme toevoegingen aan bestaande functionaliteiten, zoals een nieuw sticker, een zichtbare carrousel die zelf te bedienen is én het kunnen toevoegen van landscape en portrait video’s aan de recepten pagina, zorgen ervoor dat de bezoeker intuïtief door de site navigeert en wordt geïnspireerd. De micro-animaties zorgen voor een levende digitale merkbeleving.

‘Lorem ipsum dolor sit amet consectetur.’

Sarah Kok
Digital Marketing Manager FrieslandCampina
Klant
FrieslandCampina
Diensten
UX Research - Digital Design - Development door Synetic

Klaar om een clever brand te bouwen?

Neem contact op