Datavisualisatie is super hot, geen verrassing in een tijd waarin alles vastgelegd en gemeten wordt. Oud nieuws, zal je denken. Maar het tegendeel is waar: datavisualisatie blijft op alle grotere design evenementen het centrale thema. Data is anno 2019 een katalysator voor kunst en allerlei grafische uitingen om een verhaal te vertellen.
Henry heeft bijna dagelijks te maken met datavisualisatie. Jaarverslagen, pitch presentaties, adviespresentaties; iedere opdrachtgever heeft weleens wat data te communiceren. Vaak wordt er weinig aandacht aan besteed; een gemiste kans. Cijfers zijn belangrijke en objectieve informatie en kunnen een wezenlijke bijdrage leveren aan de beleving van je merk of bedrijf. Maar hoe zorg je ervoor dat je de data een helder en pakkend verhaal laat vertellen, dat aansluit bij je karakter?
Na een flinke inspiratie shot door bezoekjes aan Graphic Matters in Breda, AGI open in Rotterdam en de Dutch Design Week in Eindhoven hebben we even op een rijtje gezet hoe datavisualisatie een rol kan spelen bij je merkbeleving: