Een slogan is achterhaald. Toch?

Henry Knows

17 05 2020

Vroeger, toen je nog goed moest nadenken over wie je je laatste Rolo gaf, waren slogans belangrijk. Op billboards en in commercials kon je jouw boodschap op een eenvoudige manier overbrengen. ‘The best a man can get’, ’een mooie gelegenheid om uit te gaan’, ‘Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker’ (Quizvraag: Weet jij nog wie de afzenders zijn?)

Is een slogan in deze tijd, waar adverteren steeds meer naar de achtergrond verdwijnt, nog wel nodig?

Ja, vinden wij bij Henry. Een slogan is nu belangrijker dan ooit maar om een hele andere reden…

Een goede slogan vangt de essentie van jouw merk of onderneming en is een soort script, een zin die richting geeft aan alles wat je doet. Een manifestatie van je karakter. De manier om te toetsen of jij op eenduidige manier, via alle kanalen, dezelfde propositie aan het laden bent.

Alles wat je doet – en dan heb ik het niet alleen over dat wat je communiceert – moet bijdragen aan het realiseren en bewijzen van jouw slogan. Het werkt als een korte anekdote die jouw early adopter kan gebruiken in een gesprek met vrienden, het is het haakje voor je social media campagne, het is de rode draad in je homepage.

museums-victoria-vQ3EEIQSEzM-unsplash

Hoe kom je tot een goede slogan?

Een slogan bedenk je niet, een slogan komt naar je toe. Het is een complex, tenenkrommend, bloedirritant, uitputtend traject maar als hij op je pad komt, weet je dat het klopt.

Een slogan bedenk je niet, een slogan komt naar je toe.

Bij Henry verkopen we geen slogans. Een slogan is namelijk geen product, het is een gevolg van goed doordacht proces, de manifestatie van een concept. Wat we wel doen is via onze clever brand workshop een onderneming terugbrengen naar de essentie, vertalen naar karaktereigenschappen, belichamen in een merkverhaal. Het resultaat is een dieper inzicht in je bestaansrecht en, inderdaad, een slogan. Die geven we dan cadeau, voor nop.

Heb jij al een slogan? Check dan eens of hij hier aan voldoet:

  • Is het opmerkelijk?
  • Kan je het waarmaken?
  • Heeft het ambitie?
  • Is het de moeite waard om door te vertellen?

Kijken of we jouw Slogan tegenkomen? Een workshop is een goed begin.


Hulp nodig? Ik denk graag met je mee.

Meer over Roel Stevens