Hoe twee woorden van een logo een merk maakten.

Hoe maak je een merk dat jongeren raakt en uitdaagt zonder afstand te creëren?


  • Merkstrategie
  • Positionering
  • Merkconcept
  • Identity design
  • Illustration
  • Motion design

Young Impact is een stichting die gelooft in de kracht en de ideeën van jongeren om dat wat zij belangrijk vinden te veranderen. Met een scholenprogramma, challenges en een groot jaarlijks evenement in Ahoy bieden zij jongeren de kans om in actie te komen en impact te hebben op de wereld om hen heen.

case-yi-header

Clever

Young Impact kwam bij ons voor een eerste verkenning naar de merkessentie. Van daaruit gingen wij samen een Clever traject aan. We werkten de doelgroepen specifieker uit en deden onderzoek naar de triggers per doelgroep. We gingen op zoek naar de ziel van Young Impact en ontrafelden de ‘Why’ volledig. We zochten - en vonden - de juiste balans tussen streetculture en toegankelijkheid. Op basis van onze inzichten schreven we het merkverhaal dat ons bracht tot een nieuwe Pay-off die het verschil maakt. Start Something.

Design

De energie en de impact vertaalden we naar een nieuw logo waarin de drie stuwende krachten centraal staan: Young Impact is de Vonk die Talent in beweging zet om zo de Maatschappij te veranderen. Het beeldmerk is daarom samengesteld uit dominostenen en een bliksemschicht. De dominostenen symboliseren dat iedereen een beweging kan starten en je daarmee anderen kunt inspireren. De bliksem is de impact van deze acties.

Merkverhaal

“Op dit moment staan één miljoen jongeren klaar om het Nederland van morgen te maken. Wij geloven dat deze jongeren de wereld positief kunnen veranderen, de energie hebben om impact te maken. Impact op anderen, op de wereld…”

Video gemaakt in samenwerking met Kaaps

“We hadden een logo. Nu hebben we een verhaal dat jongeren raakt!”

Patrick Anthonissen, Oprichter Young Impact

Executie

Vanuit de Visual Identity ontwikkelden we een website waarin we nieuwe vormen van interactie gebruiken om een relatie te bouwen tussen jongeren en Young Impact.

case-yi-collection-1
case-yi-collection-2
case-yi-collection-3
case-yi-collection-4
case-yi-collection-5
case-yi-collection-6
case-yi-collection-8
case-yi-collection-9