Dynamisch venster naar de natuur

Ontwikkel een visual identity voor Nationaal Park Nieuw Land.


  • Merk strategie
  • Merk design
  • Motion design
  • Web design
  • Copy

Nationaal Park Nieuw Land, een prachtig stuk 'man-made' nature in een voormalige binnenzee. Bekend om de grote vogeltrek en de dynamische wetlands en tevens het jongste Nationaal Park van Nederland. Een eer om voor dit stuk Nederland een visuele identiteit te mogen ontwikkelen.

Clever

Nationaal Park Nieuw Land is het jongste Nationaal Park van Nederland, en daarmee energiek, avontuurlijk en onverwacht. We kiezen voor "opvallen en vernieuwen buiten de norm" zowel in vorm als in merk. In nauwe samenwerking met de partners, waaronder Staatsbosbeheer, Almere City Marketing, Lelystad Citymarketing en de provincie Flevoland hebben we de positionering aangescherpt en een inspirerend merkverhaal rondom dit imposante gebied geschreven.

Design

Van plassen tot aan de wetlands, land vormt de omlijsting waar de waterrijke ecosystemen de hoofdrol spelen. Rechte lijnen, schuine dijken zijn man-made kaders en de lucht en ruimte zijn het podium voor de grote vogeltrek. Mens en natuur. Water en land. De contrasten zijn juist de balans. Dit samen vormt een dynamische venster naar de natuur, dat we als basis hebben gebruikt voor het design.

kleurenNPNL verschillende logo's

"De nieuwe positionering heeft een fris ontwerp; het krachtige beeldmerk is goed toepasbaar en laat een blijvende indruk achter op onze bezoekers."

Suzanne Marquering, Nationaal Park Nieuw Land

Executie

Om het karakter van dit jonge National Park consistent door te voeren ontwikkelde we signing, kaarten, social posts, videos en de website.

telefoonNPNL
kaartenNPNL
kaartenNPNL2
tasNPNL