Van groeistrategie naar merk

Hoe bouw je een internationaal merk met techroots dat dicht bij zijn gevoel blijft?


  • Positionering
  • Merkconcept
  • Identity design
  • Illustration
  • Motion design

Mr Work is een Rotterdams HR-Tech bedrijf dat niet gelooft in werven maar in verleiden. Via social media verbinden ze een werkgever aan de juiste doelgroep. Zij creëren een ‘talentpool’ die engaged is met het bedrijf en daarin zetten zij hun vacatures uit.

case-mrwork-header

Clever

MrWork transformeerde in de afgelopen tijd van een start-up naar een scale-up. Met 40 medewerkers en kantoren in Rotterdam en Manchester is de onderneming klaar voor een volgende fase. Hiervoor zocht MrWork een hernieuwde focus en een krachtige visuele uitstraling, oftewel; een Clever Brand.

In diverse sessies herdefinieerde wij de merkessentie en herpositioneerden het merk ten opzichte van haar belangrijkste substituut: traditionele recruitment. We ontwikkelde de merkidentiteit, het merkconcept, de visuele identiteit en de illustratieve vorm die alle elementen verbindt. Op deze manier transformeerden MrWork naar een Clever Digital Brand dat bijdraagt aan de groei van dit HR-Tech bedrijf.

Design

Wij ontwikkelde een nieuw logo dat de fluide verbinding tussen werkgever en werknemer op een menselijke manier visualiseert. Een icoon met een Fashionable gevoel. In het beeldconcept maakten we het onzichtbare zichtbaar; de personen achter hun social media-accounts. We illustreerden de stream van social accounts die door de oplossing van MrWork aan de ‘talentpool’ worden toegevoegd.

case-mrwork-videotop

Merkverhaal

"We bevinden ons in een nieuwe realiteit. Mede door social media is de democratisering van recruitment ingezet. De kandidaat is aan zet. Het einde van zenden, de start van de dialoog. De start van verbinden. Van verleiden…”

case-mrwork-videobottom

“Loodgieters hebben een huisstijl. wij hebben een merk.”

Bart de Ridder, MrWork

Executie

Fotografie in lijn met het concept geeft het Tech merk meer allure en persoonlijkheid. Via een reeks middelen, van video tot animatie, van web tot print, wekken we het merk tot leven.

case-mrwork-collection-1
case-mrwork-collection-2
case-mrwork-collection-3
We kiezen echte mensen als model. Mensen met karakter; van klusjesman tot fashionista, van accountant tot bouwvakker. We timmeren een box en schilderen die oranje. De boxen staan voor het leven van de doelgroep waar we een inkijkje in krijgen. We kunnen letterlijk naar binnen kijken.
case-mrwork-collection-4