Samen naar de top met Kenneth Smit

Creëer een krachtig merk als aanjager van een online leadmachine


  • Strategie
  • Concept
  • Identity Design
  • Webdesign
  • Copy
  • Technische realisatie

Kenneth Smit weet al ruim 30 jaar de leiding te pakken in een heftig concurrerende markt. Om hun positie te versterken en het gat met de concurrentie nog groter te maken, mocht Henry zich vastbijten in een volledige herpositionering. Met een frisse visual identity, een engaging website en een scherpe content strategie als resultaat.

Ipad (bovenaan)

Clever

De reden van het succes van Kenneth Smit staat als een paal boven water: Waar andere trainingsbureaus medewerkers onderwerpen aan eindeloze Powerpoint presentaties vol theoretische modellen, zet Kenneth Smit iedereen meteen aan het werk. Wij hebben dat weten vast te pakken met de treffende pay off; ​Succes door doen​.

We zagen ook dat de term ‘trainingen’ niet bepaald de lading dekt. Het team van experts van Kenneth Smit helpt organisaties in hun klim naar de top. Ook NA het behalen van certificaten. Daarom hebben we het merk opgesplitst in ​Kenneth Smit​ en ​Kenneth Smit Direct​. Het eerste merk hebben we gepositioneerd tussen de trainings- en consultancy bureaus en het tweede label als online aanbieder van trainingen. Dit geeft een completer aanbod om elke individuele opleidings- en/of trainingsvraag te kunnen invullen.

Design

In de wereld van bergbeklimmen vonden we de perfecte visuele vertaling. Met de bergtoppen als symbool voor commercieel succes en de klim als metafoor voor de werkwijze. Vervolgens hebben we met respect voor het iconische logo de huisstijl verfijnd door de toevoeging van kleur en een nieuw font. Zo hebben we een rijke grafische toolbox ontwikkeld waarmee alle kanalen van Kenneth Smit steeds op een verrassende en eenduidige manier gevuld kunnen worden.

Afbeelding Design

Merkconcept

Zonder ambitie geen doel. Zonder kompas geen richting. Zonder actie geen prestatie. Welk pad er beklommen moet worden om de absolute top te bereiken, verschilt per organisatie. Wij geloven dan ook niet in generieke succesformules of afvinklijstjes, maar in scherp uitgestippelde routes op maat....

Lees het merkverhaal

Henry heeft meer dan uitstekend de essentie van ons merk naar boven gehaald en vertaald naar Visual Design, het biedt Kenneth Smit een onmisbare basis voor continuïteit.

Gert Jan de Rooij, Directeur Kennth Smit

Executie

De ​'Succes door doen​ formule' passen we natuurlijk ook op onszelf toe. We hebben het hele merk grondig aangepakt zodat de nieuwe energie overal voelbaar is. Van nieuwsbrief tot website, van trainingslocatie tot social post. In samenwerking met Kenneth Smit monitoren we de resultaten van alle uitingen voor optimalisatie. Wij combineren vervolgens strategie, data en design om het succes voort te zetten. Zo klimmen we samen naar de top!

1
3
5
6
7