Een flinke sprong naar hernieuwde groei.

Hoe laat je e-commerce en design perfect samenkomen voor drie verschillende doelgroepen?


  • Positionering
  • Strategie
  • Branding
  • Visual Design
  • Motion Design
  • Content

Van opblaasbaar promotiemateriaal tot complete attractieparken: JB Inflatables is dé springkussenfabrikant van Europa. En hard op weg om wereldwijd marktleider te worden. Samen met onze partner Synetic ontwikkelden we vanuit een nieuwe groeistrategie een toegankelijke website, met een grote funfactor.

Group 19

Clever

Opblaasbaar vermaak bezorgt de wereld een hoop plezier. Het verhaal van JB Inflatables begint in 2004, met één springkussen. Inmiddels levert het bedrijf uit Meppel springkussens en talloze andere inflatables aan klanten door heel Europa en daarbuiten. Om door te groeien tot wereldwijde marktleider, was het tijd voor de volgende stap: een aangescherpte merkidentiteit, en een vernieuwde website.

Voor de strategische positionering vormden de klanten van JB Inflatables het uitgangspunt. Er zijn namelijk drie duidelijke doelgroepen te onderscheiden. Tot de belangrijkste afnemers behoren verhuurbedrijven, die op hun beurt omzet genereren met de opblaasattracties. Daarnaast ontwerpt en produceert JB Inflatables promotiemateriaal voor grote bedrijven, van vrolijke skydancers tot op maat gemaakte opblaaspodia voor festivals. De derde doelgroep bestaat uit klanten die complete opblaasbare speelparadijzen laten ontwikkelen. Om deze drie groepen op maat te bedienen, creëerde Henry Handsome voor elke doelgroep een eigen subplatform. Eén digitaal universum, met drie verschillende werelden. Onderscheidend in kleur, visual design en productpresentatie.

Design

Samen met onze digital partner Synetic vertaalden we deze groeistrategie naar een toegankelijke, klantvriendelijke website. Een platform waar elk type bezoeker moeiteloos z’n weg vindt, verrijkt met fun-elementen die doen denken aan het speelplezier waar JB’s inflatables voor bedoeld zijn. Door e-commerce in het platform te integreren, hebben we het aankoopproces makkelijker en sneller gemaakt. Een enorme verbetering, zowel voor JB Inflatables als voor klanten. Kortom: een shop, showroom en serviceomgeving ineen.

Group 17

Merkverhaal

Onze ambities zijn grenzeloos. De wereld laten springen op onze inflatables, daar gaan wij voor. Want plezier is universeel én je hebt er nooit genoeg van. So let’s start jumping!

Group 14

Executie

Het resultaat is een hernieuwde merkidentiteit waar het plezier vanaf spat. Op de website springen vooral de digitale animaties in het oog. Kleurvakken worden subtiel opgeblazen, vormen lijken te stuiteren en producten in het winkelmandje bouncen op en neer.

Naast Nederland, is het platform beschikbaar in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Italië, Polen, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

Group 25